Giyim devi, insan mankenlerini yapay zeka tarafından üretilen modellerle ‘değiştiriyor’
Giyim devi Levi’s,Amsterdam merkezli Lalaland.aidaha önce Hollandalı stüdyo ile işbirliği içinde yapay zeka modellerini kullanmaya başlayacak Calvin KleinVe tommy hilfiger ile de çalıştı. Levi’s, yapay zeka ile oluşturulan avatarlarla daha kapsayıcı, kişisel ve özelleştirilmiş bir deneyim sunmayı hedeflediğini düşünüyor.
Bir basın açıklamasında Levi Strauss & Co., yapay zeka tarafından yaratılan özelleştirilmiş modeller yaratan bir dijital moda stüdyosu olan Lalaland.ai ile yeni bir ortaklık duyurdu. Şirket, bir insan modeline ödeme yapmak yerine kıyafetlerini sergilemek için yapay zeka tarafından üretilen bu modelleri kullanarak projeyi bu yıl içinde test etmeye başlayacağını söylüyor.
Şirket, yapay zeka tarafından üretilen modellerin insan modellerini “tamamlamak” içinteknoloji, çalışmaları için model sayısını ve çeşitliliğini sürdürülebilir bir şekilde artıracaktır.
Levi Strauss & Co.’nun teknoloji stratejisi lideri Amy Gershkoff Bolles Ayrıca insan modellerine su serpecek açıklamalarda bulundu. Bolles, teknolojinin şirketin kıyafetlerini sergileyen model çeşitliliğini artırmasına yardımcı olacağını ve insan modellerinin muhtemelen hiçbir zaman tam olarak onların yerini alamayacağını söyledi: ” Yapay zeka bizim için insan modellerinin yerini muhtemelen hiçbir zaman tam olarak alamayacak olsa da, bunun tüketici deneyimi için sağlayabileceği potansiyel yetenekler konusunda heyecanlıyız. Moda ve teknolojiyi hem bir sanat hem de bilim olarak görüyoruz ve daha çeşitli ve kapsayıcı bir müşteri deneyimi yolculuğumuza devam etmemize yardımcı olabilecek yüksek kaliteli teknolojiye sahip bir şirket olan Lalaland.ai ile ortak olmaktan heyecan duyuyoruz.”
Şirket, şu anda moda dünyasında her bir parçayı sergileyen tek bir model görmenin yaygın olduğunu söylüyor. Levi Strauss & Co., yapay zeka tarafından oluşturulan görüntülerin müşterilerin kendilerine benzer daha fazla modeldeki ürünleri görmesini sağlayarak daha kişisel ve kapsayıcı bir alışveriş deneyimi yaratacağına inanıyor.